نخستین وبسایت تربیت بدنی وعلوم ورزشی

تابستان 93 داغ ترین تابستان تاریخ بشر- چه کنیم با این گرما؟

تابستان 93 داغ ترین تابستان تاریخ بشر است. آیا می دانید چطور با این گرما مقابله کرد؟ راهکار های ما برای مقابله با گرما ساده است و شامل روشن کردن کولر و دوش آب سرد و غیره، است. اما به هر حال وقتی از خانه یا محل کار بیرون می رویم، کولری وجود نخواهد داشت، یا وقتی از حمام آب سرد یا استخر آب سرد بیرون میاییم، در هوای گرم بیرون پخته خواهیم شد!!!پیشنهاد ما به شما تغذیه خوب و خنک است. تغذیه خوب فصل گرما باعث می شود که شما از درون خنک شوید و خون در رگ های شما خنکی را به پوست و سطح بدن شما بیاورند تا از این طریق احساس گرمای کمتری کنید...
 
تغذیه در تابستان
دانشمندان با پیش بینی پدیده ال نینو ادعا می کنند تابستان 1393 داغ ترین تابستانی خواهد بود که انسان به چشم خود دیده است.

به گزارش وبسایت تربیت بدنی به نقل از  خبرگزاری مهر، ال نینو کلمه ای اسپانیایی و به معنای برادر کوچک است. این پدیده نخستین بار توسط ماهیگیرانی که متوجه گرمای غیر معمول اقیانوس در زمان کریسمس شدند، نامگذاری شد.

در طول پدیده ال نینو بادها در استوا بر روی اقیانوس از غرب به شرق می وزند.

این بادها در سطح آب اقیانوس جابجا شده و آبهای گرم سطح اقیانوس را که بوسیله خورشید در مناطق گرمسیری گرم شده اند، به سواحل غربی شمال و جنوب قاره آمریکا می آورد. این درحالی است که به دنبال آبهای گرم، بارندگی نیز به سمت شرق متمایل می شود و سیل در پرو و خشکسالی در اندونزی و استرالیا روی می دهد.

حال با این گرما چطور باید کنار آمد؟ 

راهکار هایی که ما برای مقابله با گرما در پیش می گیریم ساده است و شمال روشن کردن کولر و دوش آب سرد و غیره، است. اما به هر حال وقتی از خانه یا محل کار بیرون می رویم، کولری وجود نخواهد داشت، یا وقتی از حمام آب سرد یا استخر آب سرد بیرون میاییم، در هوای گرم بیرون پخته خواهیم شد!!!

پیشنهاد ما به شما تغذیه خوب و خنک است. تغذیه خوب فصل گرما باعث می شود که شما از درون خنک شوید و خون در رگ های شما خنکی را به پوست و سطح بدن شما بیاورند تا از این طریق احساس گرمای کمتری کنید...

 

 بهترین‌ها و بدترین‌ها نوشیدنی ها
 آب ارجح‌ تر از آبمیوه‌های صنعتی با افزودنی‌ها است. درعین‌حال، در صورت مواجهه با کم‌آبی و عدم دسترسی به آب سالم آشامیدنی،  نوشیدن هر مایع اعم از چای رقیق، دوغ کم‌ نمک، شربت کم‌شیرین توصیه می‌شود.
 نوشابه‌های گازدار را بدترین نوشیدنی‌ها به لحاظ ایجاد سوء‌ هاضمه و مشکلات گوارشی اعلام شده اند و انواع دلسترها و ماء‌الشعیر که فاقد مواد افزودنی و طعم‌دهنده شیمیایی باشند نوشیدنی مناسبی در تامین مایعات از دست رفته بدن به شمار می‌رود.

 

عرقیجات با طبع سرد یکی از بهترین نوشیدنی ها در فصل گرما و تابستان است. آنها را با یخ و شکر ترکیب کنید تا یک شربت ایده آل و مفید به بدنتان برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع عرقیجات طبع سرد اینجا کلیک کنید.

غذاهای مناسب برای فصل گرما

محققان می گویند که مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی و سالم در فصل گرم تابستان هم رفع عطش و هم ابتلا به گرمازدگی و یا بیماری های دیگر را کمتر می کند. یکی از متخصصان تغذیه دانشگاه ایالتی کانزاس معتقد است استفاده از میوه ها و سبزی هایی که در فصل گرما تا اوایل پاییز به بار می آیند در رژیم غذایی می تواند در مقابله با گرمازدگی به مصرف کنندگان کمک زیادی کند. این محصولات کم کالری و فاقد چربی به همراه یک رژیم غذایی حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی و ریزمغذی ها می تواند در سالم نگه داشتن بدن نقش اساسی ایفا کند.

بنابراین 8 پیشنهاد درباره بهترین غذاهای فصل گرما می تواند به شما در دست یابی به یک رژیم غذایی متعادل کمک کند.

۱ -سوپ سرد: انواع سوپ سرد یکی از بهترین غذاها برای فصل گرماست. این سوپ ها حاوی سبزی های تازه و سایر مواد مغذی هستند و علاوه بر رفع نیازهای بدن به ویتامین ها و ریزمغذی ها به پایین آمدن دمای بدن کمک می کنند. محققان می گویند خوردن سوپ سرد در ابتدای غذا می تواند باعث شود کمتر بخورید.

2 -هندوانه: هیچ چیز بهتر از یک هندوانه سرد در یک ظهر گرم نمی تواند در مقابل گرمازدگی موثر باشد نیمی از هندوانه آب است بنابراین کمبود آب بدن با خوردن هندوانه بلافاصله جبران می شود.

3 -سبزی های کباب شده: سبزی هایی مثل پیاز، فلفل دلمه و کدو، هویج، بادمجان و سیر را می توان در گریل کباب کرد و مصرف نمود.

4 -سالاد: سالادها بهترین مواد غذایی موجود در هر وعده غذایی هستند که می توان در فصل گرم، یک وعده کامل را به آن ها اختصاص داد. برای غنی تر شدن سالاد و تبدیل آن به یک وعده کامل غذایی کامل در سالاد خود دانه های روغنی و پنیر اضافه کنید. یا این که سالاد حاوی غلات مانند انواع لوبیاها، نخود سبز و غلات پخته شده استفاده کنید. کمی گوشت سفید هم می تواند طعم خوبی به سالاد شما دهد.

5 -دسرهای میوه ای: خوردن مواد غذایی متنوع همواره یک اصل است. بنابراین اگر می خواهید رژیم غذایی متناسب و کم کالری داشته باشید و در عین استفاده از غذاهای متنوع از خوردن لذت ببرید از دسرهای میوه ای غفلت نکنید. دسرهای کم کالری با میوه های متنوع می تواند احساس خوشایندی در فصل گرما به شما بدهد. موز کباب شده همراه با بستنی کم چرب، آناناس کباب شده با گردو، هلوی کباب شده با شاتوت و عسل ، گیلاس پررنگ یخی، موز یخ زده با شکلات و انگور یخ زده، بهترین دسرهای میوه ای هستند که می توان مصرف کرد.

6- پرهیز از غذاهای شور و چرب: بدن نمک مورد نیاز خود را به صورت طبیعی از میوه و سبزی تامین می کند. اگر نمک اضافی به بدن وارد شود در جریان هضم از بدن خارج می شود. به همین دلیل است که هرگاه غذای شور می خورید پس از آن احساس تشنگی می کنید و باید مدام آب بخورید. همچنین نمک زیاد باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

7- آبلیمو و شیر بدون چربی بنوشید: برای تامین مجدد مواد مغذی که از طریق تعرق از بدن دفع می شوند آب لیموی رقیق شده، شیر بدون چربی، دوغ یا سایر آب میوه های کاملا طبیعی را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. ترکیب آبلیمو و شکر یک شربت خوشمزه و دوست داشتنی است.

8- آبمیوه های تازه: آب میوه هایی مانند انگور، هندوانه، انار و لیمو در تابستان عالی هستند زیرا دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و بدن را خنک نگه می دارند؛ اما ما به شما آب هویج را توصیه می کنیم. در واقع، بهترین آب میوه در تابستان، آب هویج است زیرا هویج، چشم را از انواع بیماری های چشمی حفظ می کند و بدن را سرد نگه می دارد و باعث سلامت کلی آن می گردد.از طرف دیگر، هویج برای پوست عالی است زیرا پوست را از صدمات آفتاب تابستان محافظت می کند و آن را شفاف و درخشان نگه می دارد. سعی کنید در هنگام تهیه انواع نوشیدنی ها از قند و شکر استفاده نکنید. بهترین جایگزین آنها، عسل می باشد.

 
 
 

 

Back to top
ردیاب آنلاین خودرو ردیاب خودرو